برگزاری مراسم بزرگداشت ژولیده نیشابوری

به مناسبت هفدهمین سالگرد رحلت محمدحسن فرح‌بخشیان، معروف به ژولیده نیشابوری، مراسم بزرگداشت این چهره برجسته شعر آئینی و انقلابی کشور، در حسینیه مکتب المهدی ورامین برگزار خواهد شد.

به گزارش میراث‌آریا، محمدرضا تاجیک، با بیان اینکه به مناسبت هفدهمین سالگرد رحلت محمدحسن فرح‌بخشیان، متخلص به ژولیده نیشابوری، مراسم بزرگداشتی در ورامین برگزار خواهد شد، افزود: استاد ژولیده نیشابوری از چهره‌های ماندگار شعر آئینی و انقلابی کشور، پدر شهید و از شاعران برجسته‌ای است که بیش از ۳۰ جلد کتاب از او منتشر شده است. درون‌مایه اغلب سروده‌های ایشان مدح اهل بیت (علیهم السلام)، مذهب، انقلاب و دفاع مقدس بوده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین، خاطرنشان کرد: استاد ژولیده نیشابوری در سال ۱۳۲۰ متولد شد و به دلیل سرودن شعرهای انقلابی پیش از انقلاب، سه سال و هشت ماه را در زندان سپری کرد. ایشان در ۱۹ مهر ۱۳۸۶ به علت سکته قلبی دار فانی را وداع گفت و در آرامستان حسین رضا شهر ورامین به خاک سپرده شد.

او در پایان افزود: این مراسم به همت اداره میراث‌فرهنگی ورامین و با همکاری سایر نهادهای فرهنگی و مذهبی شهرستان، روز پنج‌شنبه، سوم آبان‌ماه، ساعت ۲۰ در حسینیه مکتب المهدی (عج) منطقه روغن‌کشی شهر ورامین برگزار خواهد شد و سخنرانی ویژه آن توسط دکتر حسین قرائی، مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما، انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080100074
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha